Chansen är stor att du läser detta på din smartphone.

Hur mobila enheter har blivit en del av vårt dagliga liv, skulle det inte vara en överraskning.

Enligt Google kommer nu mer än 50 procent av sökfrågorna över hela världen från mobila enheter. Om man tittar på denna trend. Med Googles Mobilsida Speed Update, sidhastighet är nu en ranking faktor för mobila sökresultat. Så se till att din premie eller gratis WordPress tema är byggd och optimerad för snabbare prestanda. Detta innebär, om du inte har optimerat din webbplats för mobil, bör du göra det nu. Eller riskera att förlora över hälften av din publik. En lyhörd design webbplats är vad som kommer att rädda dig från att förlora din publik och ditt företag.

I det här inlägget ska jag dela vad lyhörd webbdesign är och varför det är viktigt. med några exempel på responsiv webbdesign. Plus en 12 punkt responsiv webbdesign checklista för att se till att din WordPress webbplats är lyhörd.

Responsiv webbdesign

Vi lever i en värld full av smarta enheter. Dessa smarta enheter finns i alla former och skärmstorlekar. Från smarta klockor storleken på handleden till stor skärm smarta TV-apparater. Människor använder alla dessa enheter för att surfa och interagera med webbsidor över hela internet. Detta innebär att din webbplats måste se bra ut och vara lätt att använda, oavsett enhet. Det är här responsiva webbdesigntest kommer till undsättning. Responsiv webbdesign gör att din webbplats ser bra ut och fungerar bra på olika enheter. Beroende på enheten döljer, visar, förminskar, förstorar eller flyttar innehållet i den här designen så att det ser bra ut på alla enheter. Många användare har funnit sig fråga, ” Hur ser min hemsida ut på mobilen? ” Att vara lyhörd har allt att göra med mobil lyhördhet. Responsiv webbdesign kallas även mobilvänlig design eller mobil-första design eller mobilt responsivt test. Tänk efter. Din publik har redan anammat responsiv design. Idag äger 80 procent av internetanvändarna en smartphone. Dessa användare spenderar i genomsnitt 69 procent av sin medietid på smartphones.

Företag utan en mobilvänlig webbplats riskerar att vända bort kunder. Enligt socPub, en jättestor 57 procent av användarna säger att de inte kommer att rekommendera ett företag med en dåligt utformad mobil webbplats. Din konkurrens, å andra sidan, lägger ut röda mattan för dina kunder. Enligt webbdesign, 72 procent av den amerikanska digitala annonsbudgeten kommer att spenderas på Mobile annons. Och 68 procent av företagen har integrerat mobil marknadsföring i sin övergripande marknadsföringsstrategi.