Så du har gjort planeringen, du har skisserat din webbplats och du vet till och med hur webbplatsen behöver fungera. Det är dags att äntligen, ÄNTLIGEN börja leta efter en mall (eller skapa din egen)!

Vad du bör tänka på:

Mallar är egentligen bara HTML och CSS… vilket innebär att de kan återskapas nästan var som helst. Om du ser ett exempel på en Wix-webbplats som du älskar men vill använda WordPress kan du enkelt återskapa det.
Ha dina layoutbehov i åtanke som du definierade tidigare, och kom ihåg att de flesta mallar är ganska anpassningsbara.
Se bortom hemsidan. Titta på hur undersidorna och unika sidor presenteras.

Vad du ska undvika:

Återigen, funktionalitet är INTE något som kommer med en mall.
Bedöm inte en mall baserat på fotografi och logotypdesign. Ofta ser en mall bara ut på ett visst sätt på grund av de mock-up kreativa tillgångarna.

Gör sökord och aktuell forskning

Sökord och aktuell forskning är avgörande för att förstå din publiks intressen och hur de söker online. Genom att implementera samma typ av språk som din publik använder när de söker på webben kommer din webbplats inte bara att prestera bättre organiskt utan kommer också att få resonans hos din målgrupp och förbli relevant.

För ditt befintliga innehåll kan du använda Google Search Console för att se var du kan optimera sidor som redan har en viss synlighet för specifika söktermer. Använd den för att avgöra var du kan justera en sida för att fånga mer organisk trafik, expandera på ett visst ämne eller uppdatera föråldrat innehåll. Det kommer också att flagga HTML-problem som duplicerat innehåll och titlar och metabeskrivningar som behöver förbättras. Du kan få hela guiden till hur du använder Google Search Console här.

Men hur är det med sidorna som inte redan får dragning? För dem vill du göra ytterligare sökords- och aktuell forskning. Jag har satt ihop en steg-för-steg-process för att använda sökord på din webbplats, som du kan använda för att gå igenom processen att hitta och implementera användarspråk på din webbplats.

Du kan inte förbättra det som inte finns. Så när du väl har koll på vad som händer med ditt befintliga innehåll är det dags att dyka in i vad som saknas på din webbplats.

Ur en användares perspektiv, vad saknas?

Börja med att göra intern research. Om du har ett sälj- eller kundtjänstteam, fråga dem vilka frågor de får. Ännu viktigare, titta på dina egna interna webbplatssökningar! Detta talar om exakt vad folk söker efter på din webbplats (eftersom de inte kan hitta det).

Gå också igenom din e-post och se vad folk frågar när de kontaktar dig om ditt företag. Chansen är stor att dessa frågor saknar information på din webbplats, och du kan lägga till dem antingen som en ny sida eller som en FAQ-sida.

När du har tagit en titt på dina egna interna källor är det dags att ta en titt på extern data. Använd SEMrush eller ett verktyg som LinkMiner av Mangools för att hjälpa dig hitta vad branschpublikationer och konkurrenter hittar rätt.